22-02-08

Pffff!

Amai, deze nacht eindelijk weer thuis gekomen, na een marathon-rit met de trein. Toen ik dinsdag met de bus aankwam, was ik content dat ik gisteren met de trein terug zou kunnen gaan. Ja watte, dat liep ook wel efkes anders dan verwacht!!

Ok, het was waarschijnlijk al geen al te goed idee om een trein te kiezen die al helemaal van Delhi kwam, want dan zijn vertragingen wel reeel, maar het was de enige trein 's avonds, de andere waren ofwel 's morgens vroeg ofwel 's nachts. En het was een superfast express trein, die er maar 3 uur en 45 minuten over zou doen en maar in drie andere stations zou stoppen...

Eerst was de trein al een uur en half te laat en toen moest ik mijn weg er nog op vechten ook, amai, iedereen was aan het duwen om als eerste op die trein te geraken en er was precies plaats voor iedereen! Maar dan, na 2 uur en half, stopte de trein opeens in de middle of nowhere en reed niet meer verder. Na een half uur kwam er dan toch iemand achter dat er een probleem was met de motor en dat we niet meer verder konden! Aaaargh!! Wij dus wachten, wachten, wachten, ... Ze sturen hier dus geen vervangbussen of zo en er zijn ook niet elk uur treinen zodat ge gewoon op de volgende kunt overstappen!
Uiteindelijk werd er dan wel een nieuwe locomotief gestuurd, maar toen duurde het nog een eeuwigheid om die te wisselen en toen konden we dan toch weer vertrekken. Om half vier kwamen we dan eindelijk aan...

Toen een rikshaw genomen, het duurde eerst al een eeuwigheid om de prijs tot 60 rs te krijgen, want er waren precies meer mensen dan rikshaws en dan profiteren die er natuurlijk van, he! Allee, toen kwam ik dan toch aan en gaf de driver 100 rs, maar die had geen wisselgeld en ik had maar 25 of zo... Ik dacht "Allee, hoe is dat nu mogelijk, geen wisselgeld hebben als ge met een rikshaw rijdt!". Dan vroeg hij of ik binnen gepast geld had, maar dat had ik niet en toen pakte ik dus mijn 100rs maar terug en zei dat hij maar wisselgeld moest gaan halen en dan maar moest terugkomen, hij wist dan toch waar ik woonde! En ikke dus naar binnen, maar die mens kwam achter mij aan en dacht blijkbaar dat ik dan toch wisselgeld had. Dus ikke uitgelegd dat hij weet-ik-veel-waar naartoe moest om geld te wisselen en dan maar moest terugkomen en ik zou betalen.
Hij dus terug naar de rikshaw en toen had hij opeens wel wisselgeld!! Aaargh, dat haat ik dus, he! Zo eens efkes proberen om mij toch maar 100rs te laten betalen!!!

Pffff, toen ik dan eindelijk in mijn bed kon kruipen was het al vier uur!!

Oh ja, nog een klein detail, er zitten twee bugs in mijn weblog. De countdown denkt dat ik een dag vroeger naar huis kom dan ik eigenlijk van plan ben. Ik vermoed dat die niet beseft dat februari dit jaar 29 dagen heeft, maar als het begin maart nog altijd niet correct is, dan heb ik geen idee waaraan het probleem ligt. En er is ook iets mis met de teller, maar ik heb gehoord dat dat een skynet-probleem is, dus daar zal ik mij maar geen zorgen over maken...

06:31 Gepost door Tessa in Leven | Permalink | Commentaren (2) | Tags: blog, trein, vertraging, rikshaw |  Facebook |

treinen toen ik in India was, moesten we van Varanasi de trein nemen naar Delhi om onze vlucht te halen. Ik werd die avond net ziek (gelukkig dus pas last van de fameuze toerista op het einde van m'n reis), de trein had maar liefst vier uur vertraging (en ik ondertussen 39°C koorts), het station was vergeven van de ratten (we hebben ze allemaal een naam gegeven tijdens het wachten ;-)). Onderweg de trein nog in panne gevallen (ook in the middle of nowhere) en 2u stilgestaan. Dus 6u vertraging en op de valreep nog het vliegtuig gehaald (er was gelukkig wat marge voorzien). Het was gelukkig ook zo'n "luxe-trein", een sleeper, waardoor ik gewoon quasi heel de rit heb geslapen ;-)

Gepost door: Ruthje | 23-02-08

Net nog eens komen bijlezen... zal de leuke verhalen missen als je binnenkort terug bent... maar je blijft bloggen he? Prachtige foto's, zeker diegene hier rechts van jou bij de Taj mahal! Liefs en alvast een fijne week gewenst, Stella x