02-03-08

Kochi

Vanmorgen terug vertrokken uit Allepey, met de bus naar Kochi (allee ja, Ernakulam en dan met de ferry naar Kochi). Ik was precies toch blij om mijn guesthouse in Allepey achter te laten, want het was er toch maar een vreemde bedoening...
Toen ik met de boot aankwam in Allepey, gisteren, stonden er daar allemaal mensen te wachten die hun hotels kwamen aanbieden, ge weet wel, he... Ikke dus 't eerste 't beste gekozen, want ge kunt daar echt niet zien wat goed is en wat niet! Dus die mens mij naar zijn home-stay gereden, maar de kamer leek me toch niet bepaald proper enzo, dus had ik gezegd dat ik het niet wou en dan op zoek gegaan naar iets anders. Het volgende zag er wel goed uit, en toen hij dan ook nog eens een deel van de prijs deed (van 150 naar 100), omdat er geen warm water was, had ik maar beslist om daar te blijven.
Maar toen ik dan mijn gerief op mijn kamer gezet had en klaar was om te douchen en uiteindelijk gedouchet had, waren er nog altijd drie mannen in de "living" aan het rondhangen en ik had nog altijd geen andere toeristen gezien. Dus, ik voelde mij daar niet echt op mijn gemak... Maar toen ik dan wou vertrekken, was er toch een Franse vrouw, die juist van Kochi kwam en mij er vanalles over vertelde. Maar na 't eten, kwam ik terug en hingen die drie mannen daar weer rond!! Dan maar gezegd dat ik vroeg wou gaan slapen en op mijn kamer een boek gelezen, ik had echt geen zin om daar het enige interessante van hun dag te wezen, hoor...

Daarstraks dan in Kochi aangekomen en op 't eerste zicht vond ik het maar niks... Er valt hier niet veel te zien, hotels waren duur; uiteindelijk na wat zoeken en veel onderhandelen een kamer voor 250 gevonden, maar zonder badkamer, die is in de gang en er is geen warm water.
Maar vanavond naar een Kathakali-show geweest, en dat was echt bijzonder!! Ik was al vroeg gegaan, dan kunt ge ook zien hoe de artiesten zich opmaken en 't was wel sjiek...

En dan daarna naar de vismarkt om mijn avondmaal te gaan kopen, weer maar eens voor scampi's gekozen!! En dan een restaurantje gaan uitzoeken om ze te laten klaarmaken, maar 't was niet zo goed, ze waren wat overgekookt... Of misschien ben ik al veel te verwend met het goede eten, hier! Morgen ga ik waarschijnlijk een kookcursus doen! En in de namiddag, als ik hier echt alles gezien heb, de ferry nemen naar een ander eiland en dan naar een strand trekken!
Ik zal mij hier dus wel bezighouden!!

17:53 Gepost door Tessa in Trips | Permalink | Commentaren (1) | Tags: eiland, kerala, eten, scampi s, trip, kochi, allepey, ferry, kathakali |  Facebook |

Ik hoop dat uw kookcursus goed afloopt, het water loopt me al in de mond om van uw Indische kookkunsten te proeven in de korte tijd dat je thuis bent