04-05-08

Mmmm, lobster, njam njam!

Vrijdagmorgen de laatste keer supervroeg in "mijn eigen" kamer wakker geworden, want ik ging mama Anna en de rest van de couchsurfing familie verlaten om naar Brier Island te trekken. Eerst met supertraag openbaar vervoer tot in Digby geraakt (3 bussen die elk een uur onderweg waren, al een chance dat ze hier in tegenstelling tot in Belgie wel over aansluitingen nadenken!) en vandaaruit ging ik dan een shuttle nemen. Mama Anna had dat voor mij uitgezocht en toen zij belde zei die vrouw van de shuttle-service dat het 25 dollar was om 17uur en 35 voor eender welk ander moment. 's Avonds belde ik dus voor te boeken en toen vroeg ze ineens 60 dollar, voor een rit van een uurtje!!! Daar was ik dus niet in geinteresseerd en dan zou ik dus wel liften... Maar toen ik ging ophangen zei ze "Ok, ik zal het dan wel doen, maar alles wat je maar dan 25 kan betalen, apprecieer ik". Uiteindelijk 26 betaald; want ik had geen gepast geld!

Tegen 14uur dan aangekomen in het hostel en dat zag er allemaal wel weer goed uit! Een kort wandelingeske gemaakt en 's avonds uit eten gegaan op het andere eiland, er is hier dus geen enkel restaurant; een dorpje met nog geen 500 mensen, een convenience store (dus niet eens een supermarkt), een hostel en een hotel, dat is het!! Maar 't is dus wel gezellig!

En als ge goed doorstapt en 's morgens heel vroeg vertrekt, kunt ge dus in 1 dag rond het eiland wandelen!! Ik heb het in twee dagen gesplitst en in totaal 8 en half uur gestapt om rond te geraken, cool, he!

Toen ik de eerste avond in de keuken zat met twee andere gasten, nog twee anderen waren een avondwandeling aan het maken, kwam de manager opeens binnen met een grote pot en vroeg of we nog honger hadden. Blijkbaar had hij dus 5 kreeften bij!!! Voor elk van ons 1!! Dus, vrijdag mijn eerste kreeft ooit gegeten en het was heel lekker! Opeens hadden we dus allemaal behalve David die dat niet zo lekker vond, terug honger...

Gisteren had ik dan pannenkoeken gebakken en Minga had een vulling gemaakt met wat groentjes en de overgebleven kreeft en dat was ook superlekker!! Vandaag zal het wel weer heel wat minder zijn; wat rijst en groentjes...

Morgen brengt Minga mij dan terug naar Digby, waar ik de ferry naar St John, New Brunswick zal nemen, waar blijkbaar geen hostel is, dus straks of morgenvroeg eens naar de unief bellen om te zien of die kamers verhuren.

19:56 Gepost door Tessa in Trips | Permalink | Commentaren (1) | Tags: brier island, kreeft, wandelen, cs, digby |  Facebook |

ja watte ik denk dat het tijd wordt dat je terug naar België keert. Je wordt veel te hard verwend! Kreeft dan nog wel! Verwacht dat thuis maar niet elke week.