07-01-14

De allerlaatste! Van deze trip, alleszins...

Colonia was erg mooi, echt een koloniaans dorpje met smalle straatjes, overal kinderkopjes, oldtimers, nog een echte toegangspoort en zicht op Buenos Aires vanaf de waterkant, 50 meter verderop, aan de overkant van de Rio de la Plata! We wandelden er op 't gemakje wat rond, kwamen er Joris en Ineke weer tegen en gingen er nog een laatste keer picada eten (een soort van tapas, maar dan anders). Joris en Ineke gingen de dag erna op wijntour, zo'n twee en half uur verderop, maar omdat we de ferry naar Buenos Aires gereserveerd hadden, leek het ons helaas geen goed idee om mee te gaan... Wij gingen de volgende dag dan maar wat verderop naar een dorpje waar begin vorige eeuw een aantal dure projecten gebouwd werden, een basketbalveld met tribune voor 3000 mensen, een stieren ring voor 10000 mensen, ... en we hingen wat rond tussen de locals op het strand en aten nog op een terrasje voordat het tijd was voor onze ferry! Gloednieuwe terminal, super georganiseerde checkin en douane, er lagen mega grote en fancy schepen en wij zaten op een klein bootje... Maar, we leken wel over het water te vliegen! En de skyline van Buenos Aires die steeds dichterbij kwam mocht er echt wel zijn!!

Voor onze laatste nacht in Buenos Aires hadden we een iets beter/duurder hotel geboekt dan gewoonlijk gezien we daarna twee keer op een nachtvlucht moesten slapen. William had gekozen voor een hotel mét jacuzzi op het dak, maar helaas, die was vuil... Wel een comfortabel bed en grote eigen badkamer! 's Ochtends, voor 't ontbijt wilden we snel effe online inchecken voor onze vlucht toen we zagen dat deze maar liefst 12 uur vertraagd was tot de volgende ochtend! Hoofd koel houden, googlen waar het United kantoor is, oef gelukkig niet te ver! Onze laatste dag in Buenos Aires hebben we dus drie keer op en neer gewandeld naar dat kantoortje om een superslechte vlucht te krijgen: Buenos Aires - Houston - Washington DC - Amsterdam met 22uur wachten in Houston zonder hotel, want alles zit er vol door de storm in de VS, pfew! We gingen tussendoor nog wel eventjes naar Recoleta en ja hoor, daar kwamen we Joris en Ineke weer onverwacht tegen! 's Avonds checkten we dan maar weer in een nieuw hotel in, geregeld door United, mochten we blijven slapen in het NH hotel- tweede hotel met 3 sterren tijdens de hele trip!

En vanochtend, na een extra nachtje, was het dan uiteindelijk toch tijd om naar de luchthaven te vertrekken... Hier toegekomen, ben ik nog maar eens naar het United kantoortje gegaan, waar ze totaal niet behulpzaam leken te zijn! No to Europe, everything is full, if you have reservations to go to the US, you go there! I checked yesterday, I have no access to the system now... Pffff, ik dus terug naar de rij en toen zei ze nog, ik heb je naam, als er nog iets voor je vrijkomt, dan hoor je het wel bij de check in. Tja, als mensen zoiets tegen me zeggen, dan weet ik wel dat ze me gewoon wegsturen... Totdat ik een uur later - vijf meter in de rij opgeschoven - opeens hoorde "Peeters!" en toen mochten we uit de rij en hadden ze twee plaatsen op de vlucht naar Parijs voor ons geregeld- jeej! Nu hebben we maar één nachtvlucht en is de aansluiting Parijs - Amsterdam superkort, op de heenweg waren we echt wel lang onderweg geweest, twee nachtvluchten van 10uur elk is eigenlijk te veel van het goede. En ik ben ook wel content dat we niet via de VS moeten, gezien de storm. Jammer wel voor William zijn iPad mini, dat gaat voor een andere keer zijn! Nadeel is wel dat we de hele dag hier op de luchthaven hebben doorgebracht, we waren hier al om 8u15, hebben niet van het uitgebreide ontbijtbuffet kunnen genieten omdat de bus ons té vroeg kwam oppikken, maar you can't have it all, I guess!

Als alles goed gaat de komende uren en we raken effectief morgen thuis, dan gaat dit mijn laatste blog zijn voor deze trip! Ik denk dat ik goed bij ben met het lezen van reacties en als ik het goed voorheb, heeft er niemand zin in ceviche... Tot snel alleszins!

20:28 Gepost door Tessa | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Helaba, hopelijk hebben jullie een veilige trip naar huis!!!

Tot héél binnenkort!

groetjes
Virginie

Gepost door: Virginie | 07-01-14

HALLO,

Van al jullie reizen vond ik deze de meest interessante en ook met de mooiste foto's. Echt de moeite...maar niet direct weggelegd voor ons "oudjes" denk ik...jammer maar ik ben er wel jaloers op....